krasslig

Jovisst, jag är sjuk. Snorig, harklig och huvudvärk, bättre skulle det ju kunna vara.
Trist som det är tänkte jag i min ensamhet ladda ned någon trevlig, rolig och uppmuntrande film. Jag bläddrar runt på isohunt, där de är korkade nog att ha allt i bokstavsordning, och hittar sannerligen i stort sett ingenting. Eller egentligen, utbudet är enormt. Det fanns filmer som handlade om alltifrån någon människa som började äta med pinnar till college/highschool filmer där tuttar och sexgalna pojkar är a och o. Fruktansvärt, totalt smaklöst! Därför gav jag upp och har nu inte en aning om vad jag ska ta mig till. Usch, det är var trist.
Det här med att slänga in ett "krya på dig" gör mig fortfarande glad. Så people, ni vet vad ni ska göra!
Beklagar mig kanske lite mer ikväll.
Tack och hej.


[http://youtube.com/watch?v=Dn51LxzSHf0&feature=related   .. härlig kille, dock en aning för nasal för min smak]



Här nedan följer nu en enkät som jag ska göra mig besväret att besvara. För er som anser att det är av noll intresse; hoppa bara över det!

1. Hur länge har du bloggat?
Sedan förra sommaren någon gång, dock gjorde jag ett rejält uppehåll men nu är jag tillbaka med nya friska tag.

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?
Stora öron, gröna näsor, hängbröst. Nej, jag har 'bloggat' på både lunar, bdb, skrivit tiosidiga dagbokssidor var eviga kväll, så jag hade nog ingen speciell bild.

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Den första bloggen jag läste och tyckte om var Jasmines, ung mamma eller något i den stilen. Jag läser den fortfarande, men den första jag verkligen förälskade mig i måste ha varit: johanwiman.

4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Detaljerat och inte anmärkningsvärt utsvävande.

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?
En hel del, minst åtta stycken kollar jag varje dag. Dessvärre är de bloggarna inte hälften så aktiva som jag (även om inte heller jag är överdrivet aktiv) så uppdateringar sker inte dagligen. Trist, tycker jag.

6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Så kallade dagboksbloggar är definitivt i stort sett det enda jag ägnar intresse åt.

7. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Mh, nu blev det knepigt. Möjligen Jasmines (langtarefterdig.blogg.se) eller...

8. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Ännu knepigare, jag anser inte att någon skriver direkt likt mig.

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Öh.. de har nog inga direkta åsikter. Jag vet ju inte ens vilka som följer mig blogg, trots ett antal besökare varje dag. De lymlarna vägrar ge sig till känna!

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det tror jag nog. Ibland så (tror jag i alla fall) framhäver jag mina åsikter en aning starkare och direkt på, lite mer bitskt än irl. Jag har lättare att formulera mig skriftligt.

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag ligger nog och skaver på gränsen hela tiden, fast i och för sig... någon markant gräns har jag nog ännu inte dragit. Jag gillar att berätta allt möjligt, vare sig det handlar om mig eller en talltopp ute i skogen. Personliga saker, känslor och tankar tror jag, personligen, att folk uppskattar, åtminstone gör jag det. Däremot är jag någorlunda noggrann med att inte nämna namn och rank på min omgivning alltför ofta och ingående.

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Jag Tror att jag i stort sett aldrig har/skulle blogga om mina närståendes problem och dylikt. Det är privat och alltför lätt att trampa på ömma tår.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Bekräftelse? Ha! Inte i någon större utsträckning skulle jag tro. Visst tycker jag att det är roligt med många besökare och kommentarer (dock är det bra dåligt med den sistnämnda varan), men det är mest för att jag då känner att jag kan delge någon/några något. Kanske ett litet leende, ett par minuters trevligt läsande, vad vet jag. Men bekräftelse skulle jag nog kanske inte kalla det.

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hans/hennes blogg?
Det beror alldeles på. Mig som exempel skulle man nog till viss del kunna lära känna ganska bra, för jag är både öppen och ganska privat. Men alla måste ändå upplevas. Så ptja, till viss del kan man nog lära känna några som är privata. Vi låter det bero.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?
Nej, det har jag inte.

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Kan hända, kan hända. Men allting är ju skadligt nu för tiden. Det går vare sig att äta eller sola utan att man får cancer. Man kan inte gå utanför dörren utan att riskera bli nedstucken med kniv, brutalt mördad (som kanske egentligen ingick under det första exemplet), bortrövad eller inlåst i en källare.

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Men vad är det här för frågor egentligen..? Mitt svar är nej, nej och återigen nej!

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej, inte en gång vad jag kan minnas. Jag skriver en hel del privata tankar, ting som jag upplever inom mig. Men det är just- nu känslor, så nej, ingenting jag ångrar. När man skriver har man ju möjligheten att tänka först och sedan...

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Jag slarvar och är inte så noggrann för att komma i närheten av korrekthet (<- se bara på den meningen, hur bra kändes den, gott folk?)

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Om två år.. antagligen om jag befinner mig överlag i samma förhållanden som nu. Jag gillar ju att skriva så...

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?

Inte en aning och i ärlighetens namn bryr jag mig inte.

22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Jag har haft möjlighet att skriva av mig och uttrycka mina tankar någonstans.

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Roande stunder har getts.


24. Nämn 4 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Okej, såhär är det; bara för att jag råkar följa minst åtta bloggare så innebär det absolut inte att jag har/vill ha någon kontakt med dem.
Men det är väl bara att skriva av de bloggarna jag känner och vet läser min blogg någon gång ibland.
Så, här är dem: Saxin, Emelie, (nu börjar fantasin ta slut.. Erica har ju redan gjort den..) Henry och slutligen.. syon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0