sjuttonde maj2

Blev inget ridhus idag, på tal om ingenting. För mycket blåst och regn, usch så tråkigt det är. Men jag är nog ändå lite ambivalent till det här vädret. Regn innebär ju att gräset i hagarna kommer att växa märkbart, men samtidigt är det riktigt trist. Jag föredrar sannerligen sol. Visst kan det få regna ibland. Men nu har det regnat i flera dagar, känns det som i alla fall. Ena dagen är det rena rama sommarvädret, andra dagen svinkallt och det regnar katter och hundar, kryptiskt.
Kollade precis igenom deltagarna som ska agera bonde söker fru i kommande säsong. På något vis känns det som om man kommer allt längre ifrån en riktig, tvättäkta bonde för varje säsong som sänds. Visst har vi de hederliga typerna med mjölkkor, kaffedrickande och lite dans samt middag med föräldrarna. Men så på något vis har vi blandat in den där machobonden. Som han Peter, skulle kunna vara direkt tagen ur skilda världar. Hästar och förflutet inom krogbranschen... Jaja, visst, det är mycket möjligt att det drar fler tittare. Men trots allt tyckte jag nog att den första säsongen var bäst och värd att höjas till skyarna. I detta feministberoende land vi lever i så var ju vi tvungna att blanda in det kvinnliga könet. Självfallet. Bonde söker fru har alltid legat mig varmt om hjärtat. Riktiga, icke tillgjorda människor som gör ett försök att finna kärleken, sådant gillar jag. Även om jag just nu är lite skeptisk hoppas jag på ännu en bra säsong.
Jaja.
Tjadå!

kvällens goding:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0