tjugosjätte maj.

Mozarto, jag älskar den hästen!
Har precis varit och ridit privatlektion och den hästen, han kan, om han vill, det vill säga. Länge sedan han kändes så härlig, om han nu någonsin gått så bra med mig. Visst sparka han, gick emot och ville inte alls, men när allt det där väl släppte, DÅ var han bäst i mina ögon. Åh, jag kommer aldrig ångra att jag köpte just honom. Den första lilla hästen som jag provred. I'm in love!
Den här underbara lektionen överväger allt det dåliga jag tänkte skriva. Jag blir så trött på vissa sorters individer. Sådana med grymt dålig självkänsla som ständigt måste trycka ned andra. Jag blir inte det minsta sårad, bara så äckligt trött. Vad lider egentligen sådana människor av? Hela tiden klanka ned för att själv må bättre(?), det är ju rentav sjukt. Håll bara käften om du inte kan säga något trevligt. Ingen mår bättre av att du spyr galla, idiot!
Så.. pjuh.. då har jag tagit ut mina aggressioner idag också. Skönt.
Imorgon bär det visst av till Sthlm, hufudstaden, minsann. Ska leta klänning, men jag lär väl inte hitta någon. Förresten är jag i akut behov av pengar. Alldeles för mycket utgifter för tillfället; skolavslutningskläder med tillbehör, fjällräven jackan som sammanlagt gick på nästan 400:-, slingor, klippningen som jag trots allt nog kommer att genomföra och så behöver jag tanka telefonen. Hallå?! Jag är faktiskt en sextonårig tjej, jag behöver ALLTID pengar. Taskigt barn/studiebidrag. Jag vill definitivt ha mer. Snålt för sjutton gubbar! Får väl försöka ta mig iväg till min favorittant (efter farmor) och städa lite. Brukar ju få en 'slant' och massor med fika och mysiga samtal, det saknar jag. Blir nog bra det, minsann. Egentligen borde jag fortsätta min resa intill farmodern också och hjälpa henne att städa. Kanske jag borde planera in det i mitt fullbokade schema. Yeah, right. Men jag har faktiskt en almanacka som jag skriver upp allt i. Får väl ta en titt och därmed plockade jag tio vuxenpoäng.
Nej, nu ska jag dra vidare. Jag och hunden ska ut och blanda mat till hästarna!

Dagens låt: heartbreak express - Dolly Parton

Miss you!

HEJDÅRRÅ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0