update

Jaha. (jag undvek medvetet att inte börja inlägget med 'idag'). Allt började med 2,5h lekar i olika typer på tre olika stationer. Tvåorna som hade fixat, gruppen skapande verksamhet.
På den första stationen delades vi upp i två grupper och första momentet var att rita och så skulle lagen gissa. Inga närmre förklaringar anser jag vara behövligt. Därefter var det musikstafett. Vår lärare var den som var absolut mest taggad. Vid ett tillfälle "sjöng" hon "BOORN IN USAAA!" och vevade med armen. Hon påstod att hon "försökte få igång oss, för vi var ju så tysta", men egentligen så tyckte hon nog att det var väldigt roligt. Och viktigt att vinna. Vi vann.
Nummer två var något med kommunikation. Par, rygg mot rygg, beskriva, rita. Inte överdrivet komplicerat det heller.
Sist men inte minst gjorde vi sockermålningar.
Lunch. Gröt.
Väldigt lång rast som jag och Å spenderade genom att lyssna på en konstert. Två gånger. Som estet anordnade. Det var imponerande och bjöd på lite gåshud. Jag och Å är så kulturella att det förslår.
Svenska. Läste i en knapp timme och därefter fick vi sluta. Gissa om det kändes bra. Stod i regnet och väntade på bussen, när den väl kom blev den inom ett par sekunder smockfull. Alla ville hem och inviga lovet.
Sista biten fick vi skjuts av E:s mor och bror. Liten utomjording överföll mig! Med tunga och oerhört överenergisk kropp blev jag totalt överfallen. Sedan satt hon på min arm i fem minuter. Det finns förmodligen ingen sötare hund än E:s.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0