håll i er!

Tro det eller ej, jag tänker uppdatera. Det blir inte alltför ofta nuför tiden, riktigt varför är fortfarande oklart. Men när till och med Sveriges sämsta uppdaterare bloggar oftare än mig, ja, då känner jag pressen. Jag vet ju att jag har så otroligt många läsare där ute som varje dag känner stor besvikelse över att inte få ta del av mitt liv. Jag ska försöka bättra mig men lovar, det tänker jag då inte göra.
Jag har varit ute i skogen och vandrat, kan jag börja med att berätta. Faktum är att jag faktiskt har jättemycket att förtälja och jag skulle kunna fylla sidor med alla möjliga detaljer. Men jag ska försöka att hålla det kortfattat, en liten sammanfattning helt enkelt.
Igår gav vi, BF08, oss iväg på en skogsvandring. Bussen körde oss mitt ut i bushen och därifrån skulle vi gå 6km för att komma fram till en gammal före detta skola vilket skulle bli vårat hem för natten. Vandringen var en blandning mellan klagan, mycket skratt, värk, dråpligheter och spännande strapatser. Det var synd att jag hade min envisa förkylning att dras med. Den gjorde även så att jag fick hoppa över de ytterligare 9km vi skulle gå idag. Och faktiskt, jag är sjuk på riktigt och inte bara lat. Tio stycken av trettio valde att klara av dag2, resterande åkte bil hem. Hur som helst. När vi väl kom fram upptäckte vi, till mångas förskräckelse, att det fanns ingen vanlig toa utan bajamajor! Med musik och stöd från vänner klarade vi av att uträtta våra behov i dessa holkar.
Kvällen bjöd även på brännboll, ösregn, lekar till höger och vänster, samarbetsövningar, mörkerkurragömma och en hel del annat.
Jag diskade också och stack en gaffel i fingret. Det började blöda och gjorde ont.
Vi somnade relativt tidigt, fick hela fyra timmars sömn innan det var dags att ta sig upp halv sju. Det var en riktig pers vill jag sannerligen lova! Vi åt frukost. Städade. Packade. A:s mamma hämtade oss. Vi åkte hem. Tillbaka till civilisationen och mottagning till mobilen!
Nu sitter jag här och snorar, har en liten gullig huvudvärk på halsen samt ont i halsen. Önskar ni lite mer gnällande kanske? Jag delger er mer än gärna mina jämna plågor!
Jag har precis duschat i en evighet men jag tror fortfarande att jag luktar grillat. Trist. Vem vill gå runt och lukta eld egentligen?
Tjadå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0