frihet

Den här dagen utnämns väl inte till en av mina bästa. Jag går igenom dagarna i någon tyst dvala. Jag vaknar aldrig på riktigt. Inte förrän klockan är mitt i natten, då känner jag mig som mest levande och då är det dags att sova. Jag borde vända tillbaka dygnet. Jag borde vara ute mer, få mer luft, aktivera mig. Men jag gör det inte. Höjden av ansträngning är de dagliga ridpassen, antingen ut eller i ridhuset. Ikväll ville mamma rida ut, så det blir nog det. Skönt att få andas lite kvav kvällsluft och fightas med en miljon påfrestande bakteriespridande dyngflugor.
Jag skulle vilja finnas där nu, men så är det inte längre. Spelreglerna har ändrats och nu har vi på något outgrundligt vis hamnat så illa till att vi spelar mot varandra. Jag är inte längre berättigad att finnas där. Och vem vet, kanske är det lika så bra.
Det är bara en dryg vecka kvar av sommarlovet. Ja, nästan två. Det har gått fasligt fort och det värsta är att jag är så ruskigt medveten om att jag inte gjort någonting nyttigt alls. Jag har inte upplevt något speciellt, jag har inte varit på några festivaler, några sevärda städer, besökt en massa vänner. Jag har inte gjort någonting alls. Och ändå har det här varit en väldigt bra sommar. Det har varit fint.
Att sammanfatta sommaren redan nu känns lite väl radikalt. Det är ju trots allt två veckor kvar. Nästan. Man vill ju suga på karamellen så länge som det är möjligt. Och vid närmare eftertanke har det faktiskt hänt lite av varje.
Nu tvingar jag mig själv att låta bli att göra en förhastad sammanfattning, intalar mig själv att det är för tidigt och icke nödvändigt. Just nu längtar jag efter min häst, att på ett sådant där barnsligt vis få borra in näsan i hans varma päls, och det är dit ut jag skall bege mig. Ut till Mozart. Ut till alla pestbärande flugor och böldgivande myggor. Åh. Visst är det så, att ibland känner man sig så levande?
Jag gjorde inte det innan jag började skriva, men nu när jag gjort det, låtit det rinna som mjuk sand mellan mina fingrar. Då känner jag en lättnad. Jag kan dra ett djupt andetag utan att det stockar sig och svider. Det känns bra. Samlat.

You see
And every little thing
Has it's own story

But I'll do it all for you






Kommentarer
Postat av: lilli

yes, me like ! :D:D



Hur mår du annars då ? :)

2009-08-05 @ 22:07:52
URL: http://fotoblixt.blogg.se/
Postat av: Amanda

Du skriver väldigt bra.. Kram

2009-08-06 @ 19:03:01
URL: http://amaandasmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0