sommaren tvåtusennio

Någon slags sammanfattning. Långt inlägg.

Då var sommaren slut. Ja, för min del så är den faktiskt slut. Att skolan börjar förknippar jag med höst och det börjar faktiskt bli kyligt ute. Så länge det inte mörknar allt för tidigt om kvällarna är jag nöjd, jag tycker att hösten är fin. Alla gula löv som singlar till marken och bildar tjocka täcken. Fast det finns ju givetvis en baksida också, speciellt när man är bosatt på landet. All eventuell lera att klafsa i med gula, för stora gummistövlar som läcker in på ena hälen. Men annars så tycker jag om hösten.

Den här sommaren har hållit ett osedvanligt högt tempo och den blev inte alls såsom jag föreställt mig. Men jag är nöjd och känner mig tillfreds, batterierna har laddats och en liten del av mig ser fram emot att börja skolan igen.
Trots att jag lovade mig själv att låta bli så har jag sovit bort alldeles för många mornar. Jag har knappt varit uppe före halv elva, elva, en enda morgon. Det ger mig lite ångest. Så mycket tid jag bara har sovit bort. Men på sätt och vis så gäller det ju att pasa på medan man kan.
I början av sommaren umgicks jag framför allt mycket med Elin, men även med Aleks. Vi planerade en tripp till Stockholm och så blev det, lite senare. Innan dess for min familj, alla inräknade utom jag, iväg på semester. Jag regerade själv här hemma över palatset och aldrig tidigare har jag städat, bakat och lagat så mycket mat. De flesta nätter sov Elin här, ett par nätter var även Aleks här och Anna. Vi sjöng Sing Star om nätterna, dansade på altanstolparna, tittade på film, käkade, solade, grillade, promenerade; det var ruskigt roligt.
Om jag minns rätt så efter denna händelse var det ett par riddagar för instruktör. Några dressyrpass samt en hopplektion. Ett tag senare var jag iväg, tillsammans med bland annat mamma och min instruktör, och kollade, lyssnade, på en lektion för Schöneman. Med inspiration och några uppmuntrande kommentaren från min instruktör i bagaget bestämde jag mig för att verkligen satsa. Åtminstone betydligt mer än vad jag gjort tidigare. Detta ledde till att jag och Mozart har gått avsevärt mycket framåt den här sommaren. Jag hoppas bara att det håller i sig nu när skolan drar i gång.
Jag var under olika helgdagar på en underbar sk. Förutom all den överväldigande uppmuntran och sporrande kraften som gavs, träffade jag många fina och härliga vänner. Bland annat träffade jag Madde som fortfarande insisterade på att jag skulle komma och hälsa på. Jag fick mer än gärna ta med mig någon, men jag ska åka själv. Ska maila henne och se när det skulle kunna tänkas bli. Om det blir. Jag är så otroligt feg när det kommer till kritan gällande flygplan och andra länder, men jag borde ta chansen, jag vet.
Resan till Stockholm var fantastiskt rolig. Jag, Aleks och Elin i en alldeles egen (i alla fall just under vistelsen där) lägenhet. Jag lärde mig att rusa över övergångsställen som en idiot utan att bli överkörd. Jag lärde mig att åka tunnelbana (lärde och lärde.. jag gjorde det i alla fall). Jag lärde mig att rulltrappor inte tar död på en. Jag lärde mig att det bor väldigt mycket människor där. Och jag lärde mig att jag och Aleks älskar lilla fritt fall. Eller lilla uppskjutet, eller vad den nu heter. Och jag träffade på en väldigt bra människa. Och åt hemskt mycket mat. Och slutade upp med mina vegfasoner. FAIL!
Jag åkte på en intressant kryssning med familjen och fick en stark förkärlek till skärgård och hav.
För att inte glömma att jag och Elin hade simskola. Det gick bra och vi skötte oss alldeles utmärkt. Ingen drunknade och alla barn tog märken. Efteråt pekar de barn som var med på en lite hemligt och viskar till tillhörande föräldrar något i stil med att: "hon.. simskolan..". Lärorikt, minst sagt.
Vad mer har uträttats...
Jag var på utflykt med farmodern, fastern, hennes sambo, kusinen och bror. Vi åt mest hela tiden, klappade getter och åkte bil samt besökte en vacker strand.
Och så har jag fotograferat kossor!
Det var väl det hela i stora drag.
Bilder finns ju om man bläddrar sig bakåt i arkiven.


Kommentarer
Postat av: MrT

Men det låter som en trevlig sommar :D och vi fick träffas också ^^ det var en bra sommar :D

2009-08-17 @ 22:13:55
Postat av: mamman

Jaha och så var den nån som lovat att måla ett stall, undrar just om ja drömt det, för här är då inget stall målat :[

2009-08-18 @ 08:04:40
Postat av: FrökenP

Jag tycker du ska åka och hälsa på Madde! Inte för att jag vill bli av med dig, utan jag skulle gärna åka med dig om det vore så, men nu föredrar du ju att åka ensam! snyft Så gör det för tusan!!! (: <33

2009-08-18 @ 19:35:16
Postat av: FrökenP

Btw, Jag har haft en väldigt bra sommar ihop med dig baby! Tack! <3

2009-08-18 @ 19:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0