PROV!

Vi på barn och fritid har i stort sett aldrig prov, när det väl inträffar blir man nästintill chockad. Det händer enbart vid väldigt speciella tillfällen, som inför lov eller för att fira avslutningen av någon kurs. Den här veckan slängde de in två prov. Förstår ni?! Två prov! Och inte nog med det, på samma dag dessutom! Jag fick hjärtstillestånd.

Så när detta väl inträffar är jag väldigt peppad, väldigt mån om att klara det och få utmärkt betyg, givetvis. Nu har man ju chansen att verkligen visa svart på vitt -penna på papper- hur kunnig man faktiskt är. Så hem kånkade jag böcker högt och lågt och bestämde att gårdagskvällen (kvällen före är den bästa!) skulle vara en så kallad pluggkväll. Jag skulle sitta med näsan i böckerna hela kvällen!

Nej, jag pluggade ingenting och det får man ju ångra idag. När man sitter där med ett oändligt långt prov och hemska frågor undrar man i sitt stilla sinne varför man i hela fridens namn inte lade ner lite tid på det. Då hade det ju gått utmärkt!
Det skall jag minnas till nästa gång, tänker man för sig själv och nästa gång, då blir det precis samma gamla visa.


Bänkarna står redo för att inget fusk skall få äga rum.
"Mobiltelefonerna på bänken, stäng av ljudet!
Den som pratar, rör mobilen eller 'smygvisar'
provet för någon får IG!!!" , sade vår lärare.




Pontus och Ankey är laddade!
Av okänd anledning visar Pontus musklerna
och Ankey ser oväntat imponerad ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0