januari, sextonde

Vilken dag. Denna dag bekom sannerligen inte att bli en av mina bästa.
Jag har varit irriterande trött från och med det att jag vaknade till det att jag sitter här.
Dagens första lektion var friluftsliv. Den enda luften vi fick var dock när vi gick mellan husen för att hämta diverse kvarglömda böcker i skåpen. Men det skall vi enbart vara tacksamma för; därför att den otroliga kyla som befann sig utanför den trygga dörren var bitande och allt annat än behaglig.
I framtiden skall vi eventuellt pröva på både curling, långfärdsskridskor och längdskidor. Må vintern försvinna hastigt, nu på en gång!
Sedan var det lunch. Till min förskräckelse fann jag ett hårstrå i min mat, det är bara att innerligt hoppas att den skyldige fällaren var jag... annars är det ju faktiskt rentav äckligt! När vi ätit klart satt vi i en timme och kollade in alla mina kusiner. Efter ett tag så hade det blivit ett ganska högt antal sådana.
Svenska. Pontus pruttade och jag visade mitt missnöje. Men vi blev klara med det som skulle göras.
Sista lektionen, något med fritidsverksamhet. Det var inte speciellt roligt utan mest pinsamt.
Åkte med mamma hem som till min glädje råkade befinna sig i närheten.
Nu har jag varit hemma ett tag och det är inte lite skönt det.
Kvällen skall få bestå av one tree hill, bokläsning samt lite prat med min man kanske.
Av lukten att döma som spridit sig i huset lagar mor min god mat. Åh!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0