januari, sjuttonde

Ibland är lördagar min favoritdag, ibland inte. Oftast inte.
Den här dagen har inte varit en favorit. På sätt och vis händelselös kryddat med lite lathet.
Jag sov till halv elva. 10.29 tittade jag på klockan. Jag sover aldrig längre än så på lördagar.
Jag gick upp och kollade på några avsnitt av One Tree Hill.
Åt frukost och min mordinstinkt vaknade när hundarna betedde sig som små.. otäckingar (försökte komma på någon bra liknelse utan framgång). Ytterligare lite One Tree Hill.
Gick ut i en och en halv timme. Fotograferade, njöt av vädret och promenerade. Vår granne stannade och sade att jag hade en fin mössa.. och att när jag har den behöver jag inte några reflexer.
Gick hem. One Tree Hill.
Ut till hästarna, följde med mamma till ridhuset. Fotograferade lite, läste lite, fick rida hennes häst en liten stund då han inte alls var på något roligt humör. Det kändes lite ovant.
Mozart - trög, trygg arbetshäst vs. Råttan - spänd ponny.
Kändes lite ovant, som sagt. Och nej, ingen av hästarna är något av ovanstående men det kändes åtminstone som så.
Hem. Gjorde i ordning Mozart och så tillbaka till ridhuset. Longerade honom i fyrtio minuter och därefter hjälpte vi N att få tag på alla hästarna. Ja. Hem och göra klart i stallet.
Nu är jag väldigt rödblommig i ansiktet, dock är det bara den vänstra kinden som hettar. Känns lite underligt.
Fortsättningsvis ska det bli lite One Tree Hill.


Kommentarer
Postat av: Grabb i brevlåda

Salam. Jag heter Muhammad. Komma ifrån ett annat land. Vill du köpa korv av mej?

2009-01-17 @ 23:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0