bättre förr


Jag har blivit en bitter gammal kärring (uttala det "tsjääriing).
Exempelvis kan jag inte sitta i drag i bilen. Vår ac fungerar ju inte, så för att
få in någon som helst luft och undvika att bilens alla invånare försmäktar 
behöver alla fönster vevas ner. Men det går jag inte med på. Jag sitter där med armarna demonstrativt i kors och muttrar att "nej, vet ni vad, veva upp! Jag fryser och riskerar öroninflammation... jag känner mig faktiskt lite snuvig också!"
Jag vill ha ständig tystnad runtom mig. Elvispar, radioapparater, stolar som dras mot golvet, dörrar som öppnas och stängs, glas som klirrar; det är otäcka påfund! Det går mig så totalt på nerverna! För att inte tala om fågelkvitter...!
Jag är trött på folk som aldrig passar tider. Jag är trött på folk som krånglar fram och tillbaka, velar och konstrar. Jag är trött på dålig planering och jag är trött på saker som aldrig fungerar.
Det var bättre förr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0