(delvis) till er, snyggingar

Ibland har jag faktiskt lyckats att skriva lite underhållande. Efter en tillbakablick på gamla kommentarer så har jag faktiskt fått höra just det. Ja, jag blev själv lite chockad. Numer är jag bara känslosam och jobbigt kryptisk. Och väldigt snygg, givetvis, men det hör ju inte riktigt till saken. Jag tror att det har lite att göra med att jag fortfarande, trots att jag har blivit så gammal, inte riktigt listat ut vem jag är ännu.
Jag vet att jag inte gillar rosa och jag vet att jag blir illamående av våfflor (trots det kan jag inte låta bli att äta det) och jag är helt säker på att jag är oförtjust i kilklackar. Så mycket mer vet jag nog inte. Jag känner mig själv väldigt, väldigt dåligt. Och om jag väl har bestämt mig för något så ändrar jag mig dagen därpå. Som nu till exempel är jag vegetarian. Vad var det för himla idé, egentligen? Och på vilka grunder? Inte några grunder alls. Ibland känner jag mig så fruktansvärt opersonlig. Vad har jag för åsikter egentligen? Varför låter jag allt runtom mig påverka mina beslut och tankar? För att jag är en mes, blir nog mitt slutgiltiga svar, Bengt Magnusson.
Ett av mina största fel är att jag alltid ser på mig själv genom andras ögon. Det är så urbotat korkat att jag hamnar i klass med de kärringarna i Tyra Banks Show som använde blekmedel på sina färgade barn. Eller varför inte idioten som förtärde toalettpapper i 20min efter toalettbesöket? För att inte tala om äcklet som käkade sårskorpor? Okej. Korkat i alla fall. Väldigt puckat, rentav.
Jag vet ju för allt i världen inte ens vad jag gillar för kläder och jag vet inte vad jag föredrar att lyssna på i musikväg. Jag är en ombytlig och ytterst osäker själ i en glad förpackning. Jag behöver nog ett eller sjuttioelva besök hos någon hjärnskrynklare som talar om för mig vem jag är. Eller varför inte lägga över denna tunga börda på er läsare? Ni kan väl bestämma vem jag är, vad jag tycker om och inte, vad jag ska bli och vad jag känner. När ni ändå är i gång kan ni vara gulliga att avgöra hur jag vill se ut också.
Tack på förhand,
Ida

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är inte så gammal som du tror och det är många i din ålder som fortfarande inte vet vem dem är. Jag är en av dem.

2009-06-22 @ 20:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0