förmiddag

Sverige bjuder på sitt vidrigaste väder och jag saknar dig så att hjärtat värker.

Jag har såhär på morgonkvisten hunnit äta frukost, utfodrat alla djur samt tagit ut hästarna i hagen. De skall idag göra lerinpackning och bada gyttjebad. Det underlättar så i arbetet när man sedan skall leka barmhärtig samarit och borsta dem. Vi återgår till min frukost. Jag åt jordgubbskräm och min fråga på det är: hur många liter socker häller de i egentligen? Det är som att äta direkt ur en godispåse men visst, bra smakar det väl. Och så åt jag smörgås och drack apelsinjuice. Det smakade ypperligt, tackar som frågar. Frukost är dagens viktigaste mål och det tar jag inte lätt på, skall ni veta, åtminstone inte på helgen när jag hinner äta.
Vad jag skall göra idag har jag inte en aning om. Ingenting antagligen. Som vanligt. Precis som de föregående dagarna den här veckan. Jag kommer nog slå på någon film, dra en filt över mig och hoppas på bättre tider. Det är nog min söndag. Jag vet att ni blir lite avundsjuka. Men det är ju klart, alla kan ju inte ha det lika fantastiskt bra som jag. Lyckosamma jag.
Just ja. När ork ges måste jag plocka ur diskmaskinen, borsta tänderna och snyta mig. Där ser ni! Även jag drabbas av olustiga problem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0