Ja, om du vill bli min fru ska jag ta dig här och nu

God morgon, känns det passande att inleda med. Hade det varit lördag så hade jag antagligen sovit nu men nu är det ju inte lördag utan måndag. Måndag. Smakar på ordet som har en besk undeton. Kan inte riktigt bestämma mig för om det är min favoritdag eller om jag genuint avskyr den. Det är dagen som startar hela veckan, startlinjen för de sex kommande dagarna. Det är jobbigt att ta sig upp på morgonen; det är underligt att man under bara ett par dagar hinner ställa om sig så pass att det är en pina när alarmet ringer runt sex.
Allt känns lite extra jobbigt, lite extra tungt, lite extra tråkigt. Men när man väl är tillbaka i rutinerna, ibland tar det ett par timmar, ibland tar det nästan hela dagen, så flyter det på. Precis som föregående vecka. Och då känns helt plötsligt allt okej igen. Åtminstone för mig.
HAHAHAHAHAHA! Skittråkigt. Jag är för trött för sådant här. Idag hatar jag måndagar. Hejdå.

Kommentarer
Postat av: simone

Haha måndagar är ju underbara! :D

2009-11-23 @ 12:17:23
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0