jag saknar din röst. jag saknar att prata med dig.

Ett stycke tidsfördriv

KÄRLEK:
Är du kär just nu? Jag tror det.
Har du någon kille just nu? Nej...
Har du dumpat någon? Ptja, jag har gjort slut.
Har någon dumpat dig? Nej.
Har du sagt att du gillat någon för skojs skull? Nja. Har nog varit lite otäck sådär någon gång och testat reaktionen.
Vem kysste du senast? Någon jag tycker om.
Vem kramade du senast? Mozart.
Är det okej att din kille hånglar med en annan tjej? Är vi tillsammans så skulle väl inte det kännas särskilt optimalt.

SKOLA:
Är du duktig i skolan?  Relativt. Allting är relativt. Jag är helt okej duktig.
Har du bra betyg? Jag är nöjd. Så länge jag inte har mer än par G så är jag nöjd. 
Har du fått göra om ett prov någon gång? Har hänt.
Har du fått ett bra resultat på ett prov? Nej. Aldrig. Jag är sämst. Alltid.
Sköter du dej i skolan? Givetvis! Jag är en sann förebild.
Har du tuggat tuggummi under skoltid? Aldrig. Skulle aldrig kunna tänka mig att göra något så omoraliskt. På skoltid, liksom!
Haft mobilen på lektionstid? Den finns där, ja.
Fått skäll av en lärare för att ha snackat i telefon? Nej, jag brukar inte vara riktigt så respektlös. Dock har jag väl fått tillsägelse om sms-skickande, kanske... om jag tänker efter väääldigt noga...

FAMILJ:
Hur många är ni i din familj? Många. Om man räknar med djuren.
Trivs hemma? Jovars, på det stora hela så.
Har rymt hemifrån för att du inte orkat med familjen? Ja. En gång rymde jag och min lillebror. Vi gjorde matsäck och kom hem en timme senare. Mamma och pappa hade inte saknat oss det minsta, de var mest arga. Så rymma är inte riktigt min grej.
Har skrikit och slagit din mamma? Nej. Jag är en änglalik dotter. Underbar.
Har fått en rejäl utskällning på sistone? Hähähä...
Har du kallat någon i din familj för diva, idiot, cp, osv.? Kan ha hänt någon gång...
Du älskar din familj oavsett vad som händer? Jovars.

VÄNNER:
Du har vänner? Nej. Jag är alltid ensam. Jag har social fobi.
Du brukar vara med? Alla möjliga. Speciellt Spankey och ElinP.
Vem/vilka var du med sist? Utav mina vänner så var det Carro.
Älskar du dina vänner hur dom än  ser ut? Nej. Jag vill bara ha fula vänner så att jag framstår som snygg.
Är det okej att ha kill-kompisar? Nej. Det går inte. Usch. Lika barn leka bäst.
Har du pussat någon av dina kompisar? Ja, faktiskt.
Skulle du kunna döda någon av dina kompisar? Ja, jag är utbildad psykopat.
Har du blivit av med någon vän på sista tiden? Nej, det skulle jag nog inte direkt påstå.

FJORTIS:

Du sminkar dig varje dag? Ja. Jag brukar sova med smink också. Man kan inte vakna ful. Tok heller.
Putar med läpparna på kort? Faktiskt... Men till mitt försvar vill jag säga att det bara blir så!
Tar kort på dina bröst? Nej. Spegel räcker för min del. Brukar stå framför den och beundra mina vackerheter.
Använder foundation på läpparna? Nej, Idomin räcker för mig. Ett rejält lager Idomin och min dag är gjord! Mumma!
Super dig packad varje helg? Nej, vet du vad!
Du har pussat en tjej? Ja, det har förekommit. Liksom. Puss bara.
Du plattar håret och har en typ av fjortisfrisyr? Brukar platta sönder det och sedan tupera ena sidan. Skitsnyggt. Mmmmm.
Ditt hår e knallblont? Inte speciellt.

ALKOHOL:
Har druckit alkohol?
Jo.
När drack du alkohol senast? Igår
Vad var det för sorts alkohol? Någon slags körsbärscider/vin/vemvetvad samt rom och cola.
Brukar du dricka alkohol? Händer och fötter.
Har du druckit öl? Ja, det smakar fint.
Tycker du om öl? Precis.
Har du varit full? Nej. Men det har snurrat lite, faktiskt.

KRIMINELLT:
Ange tre saker du snott? Jag tog en godis när jag var sisodär fem år gammal. Jag hade så dåligt samvete att det aldrig någonsin upprepades igen.
Vill du bli kriminell? Ja, absolut. Det är faktiskt min stora dröm. Råna banker med helikopter, köra över sniglar, gå mot röd gubbe... Listan kan göras oändlig.
Varför gör du sånt här?  För att jag är.. farlig. Rawr.
Skulle du sno en bil om du inte orkade gå hem? Men ja, verkligen!
Har du suttit i fängelset? Flertalet gånger.
Vill du hamna i fängelset? Vem vill inte det? Hand upp!

DÅLIGA TIDER:
Varit på dåligt humör den senaste tiden?
Hallå, jag är tonåring. Mina hormoner lever sitt egna lilla liv. Klart jag har varit på dåligt humör lite nu och då.
När grät du senast? Idag.
Du har gråtit över en kille du inte kunnat få? Njaaa...
Du har slagit ner någon? Flera gånger. Brukar göra så. Puckla ner folk när jag känner för det. YIHA!
Du har skadat någon med flit? Hähähähä...
Har du någon gång velat döda någon? Inte strypa, bara minska luften.
Vem bråkade du senast med? Öh. Hähä. Den jag bråkade med på riktigt senast som jag kan minnas var nog Andreas, popluggen, min gasmask.
Du har blivit våldtagen? Eh. Nej. Inte vad jag kan minnas.


1. Hur gammal är du om fem år? Tjugotvå gamla år.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med idag? Pappa, vi har både styrketränat, kört bil samt att han skjutsade mig till ridhuset
3. Hur lång är du? 1.75, brukar jag säga. Men egentligen är jag bara 1,74.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? En Van Veeteren.
5. Vem ringde du senast? Mamma, tror jag.
6. Vem ringde dig senast? Pontus står överst på min samtalslista men det borde inte vara han.
7. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Jag raderar sms utan större mening så det senaste var till någon jag tycker om och som är hemligt. Superduperhemligt! Så hemligt att det är det hemligaste någonsin.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? SMS! Tveklöst!
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gift.a.
10. När såg du senast din mamma? För en halvtimme sedan.
11. Vilken ögonfärg har du? Blåaktiga.
12. När vaknade du idag? Tre minuter i tio av att hundkräket rev sönder min dörr i ren protest.
13. Vilken är din favoritjulsång? Bjällerklang och måla grön björn bak och fram-någonting.
14. Vilken är din favoritplats? Kan vara var som helst så länge jag är tillsammans med någon/några jag trivs med och tycker om.
15. Vilken plats föredrar du minst? Ja...
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag har faktiskt inte en aning och är ingenting jag spekulerar så vilt i.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Mördare.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Carro som berättade roligheter.
19. Hur stor är din säng? Liten. Typ. Som min rygg!
20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär.
21.Sover du med eller utan kläder på dig? Underbyxor. Byxor. Termobyxor. Bh. Tröja. Jacka. Mössa. Strumpor.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två stora starka.
23. Hur många landskap har du bott i? Ett.
24. Vad vill du bli när du blir stor? Mindre.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor!
26. Är du social? Nja, om jag vill så kan jag. Men jag brukar inte vilja så ofta.
27. Vilken är din favoritglass? All glass är min favoritglass.
28. Vilken är din favoritefterrätt? Typ. Chokladpudding! Eller nej. All efterrätt är bra efterrätt.
29. Tycker du om kinamat? Ja. All mat är god mat.
30. Tycker du om kaffe? Inte det minsta.
31. Vad dricker du till frukost? Juice, oftast.
Sover du på någon särskild sida? Kan bara somna på vänster.
32. Kan du spela poker? Jag är grymmare än grymmaste grymmast!
33. Bästa känslan? Lycklig. Och pirr i magen.
34. Älskar du någon speciell just nu? Jag älskar många. Men någon speciell… Ja, jag älskar någon mycket speciell.
35. Är du beroendemänniska? Alkoholist. Knark. Allt. Socker. Mat.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? NEJ! Men jag letar! Det vore awesome!
37. Vill du ha barn? Ja, men jag tänker inte föda dem.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, ett par ord spanska, ett ord arabiska och lite teckenspråk.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej, inte än åtminstone.
40. Föredrar du havet eller en pool? Pool. Där brukar det inte bo så många djur.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder, tror jag. Och grejer till Mozart.
42. Äger du dyrbara smycken? Nej, smycken är inte riktigt min grej.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Grey’s och Bonde.
44. Har du varit riktigt kär? Nu vet jag i alla fall vad det innebär att vara kär. Väldigt kär.
45. Vem är den roligaste människan du känner? ElinP, säger jag. Hon är rolig. Jätterolig. Hysterisk.
46. Flirtar du mycket? Njaa, skulle jag kanske inte påstå.
47. Kan du byta olja på bilen? Nästan. Det finns fyra oljor.
48. Prenumererar du på någon veckotidning? Njet.
49. Hur länge har du campat som längst i ett tält? USCH!
50. Vem var det som senast gjorde/sa något extra speciellt för dig?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0