hejsan jag är en glad tjej

Jag har inte skrivit något på jättelänge och det är för att jag inte har några bilder. Det känns så oändligt tråkigt att skriva utan bilder, blir bara en gröt med rörig text som ingen orkar ta sig igenom.
Men i vilket fall som helst tänkte jag skriva ett par (antagligen några fler) rader om helgen som var, nu när ytterligare en nalkas.
På fredagen for jag ner till Strömstad. Lite tåg- och busskrångel men slutligen hamnade jag i Åmål där Richard hämtade mig.

(en bild blev tagen på hela helgen. Här sitter jag på tåget som inte ville gå)
Vi for vidare ut till ön där vi bodde, jag i en så att säga egen liten lägenhet på bottenvåningen. Dagarna var fullspäckade och det gick i ett. Och nu kliar jag mig lite fundersamt i huvudet och mumlar tyst: "Hm, vad var det vi gjorde nu igen..?"
På lördagen hade älskling jobbat så han sov rätt länge, därefter åt vi lång frukost och skrev inhandlingslista. Söta lillkillen stod och gjorde "negelbollall" Vi tog en promenad ner till öns lilla butik och köpte våffel- och pizzaingredienser. Hemåt i hyfsat väder och en deg tillverkades. For iväg på möte och därefter hem, sent, på grund av spelträning. Jag var redo att avlida. Min mage skrek förtvivlat efter mat.
Framåt sen kväll, efter hyrning av ett par DVD:er samt pizzagörande, blev det mat och film. Richard tvärslocknade ganska så snart.
Söndagen bestod av ett x antal timmar tj, hem till ett par för mat med många andra vänner. Väldigt trevligt och gott! Sedan skjutsade Erika "hem" mig och kvällen bestod bland annat av film och våffeltillverkning mitt i natten.
På måndagen blev det en liten rundvandring på Marias jobb. Och jag säger bara såhär, efter att ha synat några akvarium, om man visste vad för fiskar och andra otäcka grejer och varelser det finns i havet, där vi BADAR och sätter ner våra små oskyldiga barn (och tonåringar också för den delen!), skulle man häpna av skräck! Man skulle rulla med ögonen och benen skulle oundvikligen ge vika. Men okej, det var mycket intressant. 
Vi hann även med en promenad på Saltö innan vi begav oss mot Karlstad. Kebabtallrik och godis, stress och skratt. Ungefär så var resan. Och det var jobbigt att åka hem. Sådant är alltid, alltid jobbigt.
Men nu är det snart lördag och då ska jag och Rrrrrrichard spendera drygt en vecka tillsammans. 
Hejsan, jag är en glad tjej! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0