det är okej att säga att man är bra.

Hejsan! Jag heter Ida och har världens bästa häst.
Igångsättningspass för min instruktör idag. Jag tänker vara stolt över mig och Mozart och suga i mig allt beröm vi fick. Mozart gick oväntat bra och det märks att vi har lärt oss mycket. Just bara en sådan sak som att sätta igång en häst på bästa sätt. Jag är så himla nöjd och glad. Det får man vara.
Varför ska det vara så svårt att säga att "jag är bra på det här och det här" eller "jag är verkligen duktig på att göra sådant där"? Det måste väl ändå vara okej att tycka att man är bra? Vi är ju bra.
Som lilla fröken vi hade på besök här i helgen. Tio år och fruktansvärt lillgammal, på ett bra vis. Hon skulle hjälpa mig och mamma att laga mat och jag och hon blev tilldelade salladsskurning. Då säger hon på barns ärliga, utan någon som helst skrytsamhet, sätt att "jag är jätteduktig på att laga mat". Jag och mamma log mot varandra och jag tycker det är så fint att barn säger så. Vi borde lära av dem. Det är okej att säga och tycka att man är bra.


Gammal men välanvänd vinterbild på my love.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0