Såhär illa är det:


Jag tillagade gröt i morse. Det är det mest avancerade i kokkonstväg jag åstadkommit de senaste dagarna.

Jag har åtminstone ätit mina grönsaker. Att de fortfarande står framme tänker jag inte ge någon förklaring på annat än att jag är lat.

Jag har kört diskmaskinen två vändor i alla fall. Nu är det tusen rena grejer där inne som jag inte orkar plocka ut.

Av den orsaken står det disk lite överallt.

Colan är slut.

Juicen är slut.

Mjölken sa hejdå och gick ut.

En sådan här har vi i frysen. En sådan här och tusen likadana. Öh, hur tillagar man en sån? Kan man micra den i sisådär en timme och sedan äta den med lite ketchup?
Jag vet inte hur din fläskfilé ser ut men...

Vi har en halv nermald kossa ligger i frysen också. Kan någon komma hit och tillaga lite lasagne kanske?

P.S Mamma, oroa dig inte. Det kommer vara diskat och rent tills ni kommer hem.
P.S.2 Mamma, nästa gång ni åker får du ta mig sjutton fixa en hushållerska, en kock.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0