och om jag säger att jag saknar, minns du då?

God morgon alla små glada nissar!
Har varit vaken i över en timme nu vilket känns rätt onormalt för att vara jag. Alarmet har på långa vägar inte ringt än men jag känner mig rätt pigg. Undrar vad det är för allvarligt fel på mig... Ska gå ner om någon halvtimme eller så och göra mig i ordning för skolan.
Nej, jag hade hur som helst tänkt skriva lite om helgen. Inte några bilder just nu, dels för att jag sitter på mammas dator, dels för att jag inte har några. I lördags spontanåkte R hit, som jag kanske redan nämnt, så strax efter halv sju dök han upp. Vi åt mat tillsammans med mamma och åkte sedan iväg och gick på bio. Farsan var i stort sett lika rolig andra gången, för skön film det där. När vi kom hem hade klockan hunnit bli framåt ett-draget om jag inte missminner mig alldeles. Då drack vi lite te och kollade därefter på Vapenbröder. Halv fem kom vi i säng...
Igår tog vi sovmorgon, av olika anledningar, och när vi väl kommit upp begav vi oss iväg till ridhuset. Jag red Mozart och man kunde inte annat än njuta av det underbara vädret som dagen hade att erbjuda. Hem, ut med hästarna som minst sagt var rätt knäppa. Råttan fick spel och busade runt som den värsta unghästen. Vädret kan försätta vem som helst ur balans, tror jag. In kom vi så småningom, efter ett besök av grannarna. Jag och R bakade ett par kladdkakor som blev de snyggaste kladdkakor jag någonsin ätit. Mamma har bestämt att jag och R ska ha bakdag någon gång i framtiden när han kommer, eftersom han är bagare får han styra upp det hela, jag kan stå bredvid och leka assistent. Yääh! Mormor och morfar kikade förbi och fikade. Resterande del av kvällen var trevlig. Och mysig. Far och bror kom hem, vi åt, timmarna gick alldeles för fort, R skulle åka hem.
Och så nu är det måndag morgon. Det är mindre bra. Har god lust att börja om helgen. Men ikväll blir det Astrid-träning på nytt ställe. Ser riktigt fram emot lektionen nu när Mozart och jag börjar komma igång mer ordentligt igen. Med flera trippar till ridhuset den här veckan i bagaget känns det väldigt bra.
Si där, nu har jag dessutom lyckats fördriva bortåt en kvart!
Tillräckligt med text. Hej.

"I still want you by my side
Just to help me dry the tears that I've cried 
But I'm sure gonna give you a try
'cause if you want I'll try to love again"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0