jag har ett par bilder från gårdagen som jag hitintills undanhållit för er:



Jordgubbar plockade direkt från trädgården. Sommarsöta och lite jordiga som man får putsa bort.
Vi hade vänner här från Cypern, två som bor här och talar svenska, tre som inte gör det.
Min engelska gick på högvarv och då och då undrade jag vad sjutton jag hade gjort
på skolans engelskalektioner.
Vid ett tillfälle skulle jag berätta för Sevia att vi skulle gå till jordgubbslandet men att
det inte var säkert att det fanns några kvar för att vi hade plockat in dom häromdagen
för att äta dom. Ungefär såhär lät det:
"We got strawberries over there", och så pekar jag och hon utbrister ett "ah".
Jag fortsätter: "But I don't know if there is anyone left, aum.. we took them yesterday
and.. aum.. eat them all!"

Smultron plockade i vägsnåret. "Like small strawberries"

Vackra Natalie. Hennes och hennes systers ögon, att döda för.





Timothy, avslutningsvis.
Vi åt god pizza som mamma bakat, fikade hemgjord flädersaft, glass, sockerkaka och bullar,
promenerade och blev anfallna av mygg och broms, träffade på en igelkott, lekte lekar,
planerade eventuell resa till Cypern för min del, plockade och åt smultron och jordgubbar, hoppade studsmatta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0