n00b. jag faller för realisationen gång på gång.


Idag kom det sig att jag hakade på mamma till Örebro. Det skulle inhandlas lite bilgrejer och så skulle hon ha saker till sitt syprojekt. Jag skulle inte shoppa, det hade jag lovat mig själv redan innan. Okej, en hundralapp hade jag sagt att jag kunde avsätta. Om jag hittade något litet fynd på rean. Typ ett linne, en sjal eller någon annan onödig pryl.
Okej. Det blev väl inte riktigt så. Jag höll band på mig in i sista sekunden men så råkade jag kliva in på BikBok och Eurosko. Reavarorna anföll. Det var inte mitt fel. Egentligen.
Så med mig hem fick faktiskt en sjal följa med hem, en grön från gina. Den hade kostat 99:- men såldes nu för 29:-. Jag menar, en sjal är alltid bra.
Och så blev det kanske en svart kavaj, en sån där lite längre. Jag har ju bara en kort som jag köpte i Sthlm. Men den var ett kap! Den hade kostat 499:- men så var det halva priset på halva priset. Fint!
Och så kanske jag råkade köpa ett par skor. Eller nej. Jag råkade inte. Jag är kär i de här skorna. De är perfekta. De känns Ida rakt igenom. Jag älskar dem! 599:- hade de rackarna kostat. Idag var de nedsatta till under tvåhundra. Åh. Kärlek.

Och så levde de lyckliga i alla sina dagar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0