Den här låten är så fasligt fin att jag får gåshud.




Utdrag:
"Jag har tre nya löften. Jag kan inte garantera att jag inte kommer bryta dem, men jag önskar verkligen att jag låter bli med det.
1. Att aldrig älska någon igen. Åtminstone förrän jag är tjugofem och har hunnit gjort saker. Jag är jobbig och självupptagen och ganska elak, så jag tycker att det är bra för både mig och någon annan. Och sen vet jag ju hur ont det gör att gå vidare utan den som hjärtat slår för. Jag vet ju också att man ibland skiljs åt för att sedan upptäcka att hans ögon gör en knäsvag. Att älska någon är komplicerat, typ som matte, fast värre. Jag gillar inte matte.
2. Att alltid vara precis som jag vill vara. En dag när jag vandrade runt insåg jag att människor som ser helt annorlunda ut än alla andra, de verkar så levande. De är vackra. Jag vill vara vacker.
3. Att sluta göra listor. Jag gör listor för allting. Packlistor, att-göra-listor, saker-jag-borde-göra-listor, löfteslistor, inköpslistor, kom-ihåg-listor, och så vidare. Jag listar allting för att tillfredsställa mitt kontrollbehov. Jag måste bli bättre på att bara leva."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0