det hör till, det är ju ändå nytt år

En lista för att summera det gångna året:

Gjorde du något 2010 som du aldrig gjort förut?
Jag åkte flygplan. Till London. Och det var bland det bästa jag någonsin gjort!



Höll du några av dina nyårslöften?
Jag lovade absolut ingenting, så det var inte så svårt. 


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja, min fina vän Elin och hennes sambo. Här är hennes mysiga blogg.

Dog någon som stod dig nära?

Nä...

Vilka länder besökte du?
England. Jag hoppas på ett besök i år också!

Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011?

I år önskar jag mig ett eget litet första hem. Det är nog ungefär det.

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Så. Himla. Svårt. Såhär på rak arm, eftersom det ligger så nära i tiden, så säger jag trettioförsta december. Det var ju en fin dag. Men lol. Klart jag minns tjugofemte maj, då tog jag ju körkort!

Vad var din största framgång 2010?
Flera saker skulle jag vilja säga. För det första: Mozart. Han och jag har gått framåt hur mycket som helst, vi har utvecklats tillsammans. Det andra: jag har klarat skolan utmärkt och med bra betyg som resultat. Det tredje: jag jobbade bra i somras och belöningen kom i form av en-gång-i-veckan-jobb.



Största misstaget?
Att jag inte lyssnade på mig själv.

Har du varit sjuk eller skadat dig?

Inte mer än vanligt. Jag har knappt ens varit förkyld.

Bästa köpet?
För mina föräldrars pengar: min nya sadel såklart!
För mina egna pengar: Min dator och mina docs, tror jag.



Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder skulle jag definitivt tro har en första plats. 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Människor som funnits där och delat min vardag har förstås gjort mig glad. Och så blev jag väldigt glad när jag upptäckte Solsidan. Mozart. Jag säger bara det. Mozart. Han är mitt allt, så är det bara.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Ingen soldat och Love the way you lie, tror jag.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det här året har jag åtminstone varit betydligt mer stabilt än tidigare. Jag har inte fått lika rubbade hormonrusningar även om de fortfarande förekommer. Jag har lärt mig att ta svackor bättre och hantera livet på ett mer moget sätt. Ja, faktiskt. Jag tror att det har lett till att jag nog varit något gladare.



Vad önskar du att du gjort mer?
Vågat.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Lyssnat på människor som 1. egentligen inte bryr sig det minsta om mig 2. som tror att de vet vad jag vill.


Hur tillbringade du julen?
Då juldatumet råkade infalla spenderade jag dagen med Cathriné och Esben, bland annat. Bilen gick sönder, maten blev försenad och vi såg en himla bra film.

Blev du kär i år?
Alltså. Jag började året med att vara kär, avslutade året med att inte veta något alls.

Favoritprogram på TV?
Prison Break som jag drog igenom alla säsonger av i somras. Och Solsidan.

Bästa boken du läste i år?
En favorit var Alex Schulmans "Skynda att älska".

Största musikaliska upptäckten?
City and Colour, kanske. Både mina ögon och öron blir förälskade.



Något du önskade dig och fick?
Ja, med risk för att låta tjatig. Ni vet...

Något du önskade dig men inte fick?
Nja, nä, inte direkt något.

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Det har jag inte en aning om, men jag vet att jag var dödligt snygg i håret.



Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Nja. Det är så svårt att säga. Det blev såhär, punkt slut.

Vad fick dig att må bra?
Fina människor, Mozart, skrivandet.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Skulle inte tacka nej till Tyler Hilton.

Vem saknade du?
Två fina vänner som bor på nästan samma ställe. Äh, jag vet inte riktigt. Man saknar ju lite hit och lite dit.

De bästa nya människorna du träffade?
Cornelia och Cathriné. Och några till...

Mest stolt över?
Kanske att mitt rum aldrig varit så städat tidigare år... Och att jag fick vara med i manusgruppen och författa manus. Just det, och så det att jag skrivit ytterligare en bok. Icke att förglömma att jag fått ha så himla, himla härliga vänner.



Högsta önskan just nu?
Att allt ska lösa sig och att sadeln ska bli inriden snabbt  så vi kan sätta igång och träna på riktigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0