Det luktar kardemumma

Semlorna står i ugnen. Eller ja, åtminstone själva bullarna. De såg väldigt fina ut när jag stoppade in dem så jag hoppas att de är minst lika fina (och luftiga!) när de kommer ut. Jag vågar inte riktigt gå bort och kika. När jag ändå höll på och det jäste och hade sig så passade jag på att slänga ihop lite pannacotta samt några negerbollar. Men de sistnämnda var rätt populära så de är slut nu. Jag hann inte ens knäppa ett kort. Glupskt!

Imorgon ska semlorna fixas och göras fina och då kommer det nog både en och två bilder för den som är intresserad.

I övrigt så är jag ungefär så trött som man bara kan bli. Allt jag ser framför mig flyter ihop till en eländig gröt. Jag borde verkligen gå och lägga mig, sova och ta igen alla de timmar jag legat sömnlös de senaste nätterna. Det brukar gå bättre på helgen när man kan ta sovmorgon. Det svåraste är ju just att somna.

På eftermiddagen hade jag repetition av en av de scenerna som jag är med i. Och plötsligt så knallar riktiga Tobbe Trollkarl in genom dörren. Några gubbar bar grejer, såsom högtalare, kartonger och dylikt. De trixade lite med ljus och så stod han där. Jag är inte särskilt kändiskåt egentligen, men visst, när han plötsligt stegade in där så blev ju ögonen ganska klotrunda. För tufft! Han skulle visst ha någon föreställning där på kvällen.

Nähä, jag bara svamlar. Dags att avrunda.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0