Jag vill bara säga några saker:

1. Bloggen spårade ikväll. Saker spårar gärna tillsammans med en rolig och inspirerande vän som sitter bredvid och delger sina bra råd.

2. Vi såg två filmer. Frozen var grym, läskig och otäckt spännande. Folk blev ätna av vargar och bröt benen åt olika håll. Den undanhöll inte några smaskiga detaljer. Den andra vi såg var Bröderna Karlsson. Den var galen, hyfsat rolig och omåttligt pinsam. Jag skämdes mest hela filmen.

3. Min mage gör ont. Det kan ha något att göra med att jag åt en aning för mycket. En aning, alltså. Får väl en gallstensattack i natt. Skönt. 

4. Jag är numer dödligt trött. Så trött att jag körde hem Elin. Eller, jag körde inte. Och hon körde fast. Men det fixade pappa med en skyffel. Så bra.

5. Det har kommit en dryg decimeter med snö. Det är sinnesrubbat.

6. Jag skrev en novell idag på 2,5 sida, ett skolarbete i kursen Litterär gestaltning. Jag blev faktiskt lite lagom nöjd. Kanske kommer den upp här så småningom.

7. Att prata med Elin i sisådär en, två timmar är himla befriande. Det är en viss känsla att ha sådana vänner som man kan säga vad som helst till.

8. Jag vill helst av allt sova hela dagen imorgon. Jag har ingen lust att kliva ut i den där djupa snön, rida, pulsa, fixa, dona. Jag tänker stanna i sängen. Eller inte.

9. Jag har egentligen inte fler punkter nu. De tog slut för en stund sedan, ändå fortsätter jag för att komma upp i tio. Fem var för lite och tio blev för mycket.

10. Okej, sista punkten. Nu gäller det att dra till med en intressant slutkläm. Kanske att jag tänker fråga min mamma om hon vill färga mitt hår imorgon. Eller att jag idag bakade gott bröd, kokade en makalös soppa, tillverkade en chokladpaj med lite knepig konsistens men helt okej smak. Eller att min käke gör ont lite då och då, men bara på vänster sida och speciellt efter en natts sömn.

God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0