jag tog studenten.

Det är först nu som jag faktiskt börjar inse att jag har tagit studenten. Jo, jag har faktiskt gjort det. Det var jag som stod på tur i år. Det var jag som var på bal i drygt 40 graders feber och hade världens pråligaste klänning. Det var jag som på studentdagen hade en sammetsmjuk mössa med mitt namn inbroderat, en vit klänning och drack champagne till frukost. Det var jag som skrek "BF08" tills rösten svek. Det var jag som stod och hoppade på flaket med världsbäst ljud som vi betalade multum för, fick tinnitus och nedsatt hörsel på ena örat. Det var jag som mycket stolt tog emot mina betyg och kände att "himmel och pannkaka, vad duktig jag har varit!". Det var jag som grät till "idag är jag stark" och blickade ut över mina klasskompisar som varit mina vänner under tre år. Fina klass, underbara klass. Fina, underbara utbildning som gett så mycket, kunskap som jag mer eller mindre för alltid kommer att bära med mig.
Jo, det var jag som tog studenten i år. Det är gjort nu och resterande år väntar knegande. Jag har jobb så jag har inte samma ångest och panik som jag känner att en del andra studenter har. Jag gjorde det och himmel, jag måste ändå säga att ja, jag är så tokigt stolt över vad jag presterat!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har varit jätte ducktig <3

2011-06-25 @ 22:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0