vardagen

Sitter med en liten, liten söt svart i knäet. Jag försökte få henne att hoppa ner, det är så svårt att skriva när hon har sitt huvud och sina små framtassar på min arm. Men det gick inte för sig, hon klättrade upp och lade tassarna på min axel och puffade på min kind med sitt lilla, lilla huvud.


Lillebror som spelar något spel med grisar som grymtar och sådär. Han har blivit både gammal och klok. Kan inte minnas att det var den här människan som körde in ett papprör innanför min dörr och skrek så mycket han orkade varpå jag slog till på röret och råkade försaka en av hans mjölktänder. Eller att det var den här tonåringen som jag ständigt tvingade på tjejkläder. Det fanns de som trodde att han skulle få men för livet av det...


"Du tar bort min hand ifrån din arm
och flyttar bort
ingenting jag säger spelar längre någon roll
ställer mig i hallen tills jag fattar vad som hänt
får jag ens ha kvar dig som min vän
knyter mina skor och går tillbaka in igen
sitter här på sängen tills du be mig att gå hem
letar efter nått att säga som kan ändra allt
nått mer än det är redan sagt"
Maggios senaste album är fint, fint. Och den här låten ger mig gåshud. Hade jag fått mitt hjärta krossat skulle jag lyssna på den här sången dagarna i ända, gråta och lyssna lite till. Men mitt hjärta är helare än någonsin. <3




Ute på lagret så var en i personalen snäll och lade undan en grillad kyckling åt mig för jag blev lite orolig, de gick åt som smör i solsken, ni vet.
Det pirrar i min mage, hela tiden, och nu vill jag bara att tiden ska gå. Fort, fort.

Du.
"If you love me
With all of your heart
If you love me
I'll make you a star in my universe
You'll never have to go to work
You'll spend every day
Shining your light my way"

---

"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0