Apr. 19, 2014

Sådär. Nu har jag mjukat upp mig. Fått några färgglada godisägg och ett gäng varma leenden.
Och oavsett om det är långfredag eller påskafton, strunt samma att jag har delad tur; kamelen ska tränas! Vi är på g nu!
Kamelen är en gammal man. Men han är mjukare och smidigare än andra yngre kameler. Min gammelfarbror kan stå i flera dagar och är ändå oförskämt fräsch.
Han är bäst. Min kamel.




Det där med att åka i transport. Bakom bilen. Det tycker kamelen är sådär. Han vill hellre hänga ut och se sig omkring. Eller sitta i bilen, allra helst.

I övrigt tog det mig (och Mother in crime och blod, svett och TÅRAR) drygt ett halvår att lasta honom. Nu går han nästintill in själv.
Men det tar vi en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0